YEMEK FİRMALARINDA MENÜ PLANLANMASI

YEMEK FİRMALARINDA MENÜ PLANLANMASI

YEMEK FİRMALARINDA MENÜ PLANLANMASI

İçerisinde yemek adlarını barındıran menü kelimesi dilimize Fransızcadan girmiş olup, tarihi açıdan eski bir kavram olarak karşımıza çıkar. Özellikle tabldot yemek firmaları içerisinde menü oluşumu sırasında pek çok unsur göz önünden bulundurularak süreç tamamlanır.

Yemek Firmalarında Menü Planlama Süreci Neleri Kapsar?

Yemek firmaları menülerini oluşturma aşamalarından önce birçok noktayı temel alarak planlama sürecini değerlendirir ve planlamasını bu yönde yapar. Bu önemli temel noktalar şu şekilde sıralanabilir;

  1. Yemek firmaları tarafından müşteriye verilecek hizmetin içeriği
  2. Müşterilerin ve müşteri olma potansiyele sahip kişilerin içerisinde barındırdığı portföy
  3. İşletmenin konum olarak bulunduğu bölgeyi kapsayan alanlarda yeme ve içme kültürünün ne olduğu ve barındırdığı alışkanlıklar
  4. Kurulu bölgede bulunan çevre unsurları
  5. Belli başlı beslenme şartları
  6. Bulunduğu alana bağlı olarak mevsimsel şartlar
  7. Yemekleri hazırlayan tablot yemek firmaları ile anlaşan tedarikçilerin durumu
  8. Yemek şirketlerinin sunduğu servis hizmeti bakımından malzeme durumu,
  9. Yemekler arasında bir uyumun sağlanması için gereken tamamlamanın yapılması,
  10. Malzemelerin sahip olduğu besin değerleri

Yukarıda sıralanan önemli unsurların yanında menü planlama süreci içerisinde dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli ayrıntı ise yemeklerin içerisinde alerji yapabilecek maddeyi bulundurup bulundurmadığı ve bulundurması halinde hangi alerjen maddeyi barındırdığıdır. Mutlaka yemek firmaları menü içerisinde yemek isimlerinin yer aldığı alanda bu tür bilgileri belirtilmesi gerekir.

Yemek Firmalarında Menü Planlaması Sırasında Dikkat Edilecek Unsurlar Nelerdir?

Yemek firmaları için önemli ayrıntılardan biri de menülerin plan dâhilinde hazırlanmasıdır. Planlanarak hazırlanılmış bir menü ise tabldot yemek firmaları için müşteri memnuniyetini sağlamasında ve bununla birlikte işletmeye kazanç sağlamada önemli bir yer alır. Planlanarak oluşturulmuş menü de ise müşterinin ihtiyacı doğrultusunda enerji ile birlikte besin değerlerinin karşılanması, mevcut müşterilerin yaş ya da çalışma gibi portföylerinin analizlenmesi, yemeğin kaç kişi için hazırlandığı, yemek hazırlığı sürecinde ve servis aşamasında kullanılan malzemelerin durumu, çalışan personel sayısı ve personelin niteliği, yemeklerin bir bütünlük sağlayacak şekilde hazırlanılması vb. unsurlar dikkate alınarak hazırlanılması gerekir.

Yemek Şirketlerinde Tasarımı İyin Olan Menünün Avantajları Nelerdir?

Yemek firmalarında iyi bir menü tasarımı işletme çalışanlarından müşteriye kadar pek çok kişiye avantaj sağlar. Bunlar;

  • Menü ilk başta müşterinin gereksinimini eksiksiz bir biçimde karşılar ve müşteri memnuniyetini arttırır.
  • Çalışan kaliteli personellerinin yanı sıra hizmetin de kaliteli sunulmasını sağlar ve bu sayede işletmeye yeni müşteri potansiyeli yaratır.
  • Maliyetlerin belirlenmesinde ve gerekli kontrolün sağlanmasında tabldot yemek firmaları için yol gösterici olur.
  • Personellerin ve işletmenin yöneticilerini daha mutlu olmasına olanak tanır.
  • Yemek israfını önlemesi ile birlikte hem mali açıdan hem de dünyada ürün israfının azalması yönü ile yarar sağlar.

       Kısacası yemek şirketleri konumundan, ürün tedarikçisine, müşteri niteliğine ve yemeklerinin tamamlayıcılığı gibi pek çok unsura dikkat ederek menülerini planlar ve iyi oluşturulmuş bir menü planı ile de birçok avantaja sahip olur.