Yemek Şirketi

Yemek Şirketi

Yemek Şirketi

Yemek şirketi müşterilerine toplu yemek, atıştırmalık, hazır yemek, ikramlık hazırlayan ve sunan firmalardır. Tüm hizmetlerinde hijyeni, kaliteyi, güvenilirliği ilke edinerek müşterilerine tabldot hizmeti verir. Yemek şirketi tarafından verilen tüm bu hizmetlerin gelişen teknoloji ve sanayileşme ile orantılı olarak arttığı görülür. Aynı zamanda devamlı olarak meydana gelen gelişmeler ve değişimler yemek şirketlerini de etkileyerek hizmetlerinin de bu doğrultuda evrilmesine neden olur.

Yemek Şirketi Nasıl Bir Hizmet Sunmalıdır?

Yemek şirketi eğer müşterisini memnun etmek istiyorsa ve sektör içerisinde de önemli bir konumda yer almak istiyorsa öncelikle güvenilir olmalı, müşterisi ile ilişkileri kuvvetli olmalıdır. Aksi halde iletişimin kopukluğu ile beklentiler tam olarak anlaşılamaz ve istenilen hizmet sunulamaz. Ayrıca yemek şirketi birlikte çalışacağı kişileri özenle seçmeli ki hizmet sunarken ya da hazırlık sürecinde aktif olarak rol alan kişilerin özverili çalışmasını sağlayabilsin. Buna ek olarak yemek şirketinin amacı müşteri memnuniyeti olmalı ve bu doğrultuda kaliteli hizmet vermek için çaba göstermelidir. Bu çaba sadece firma bünyesinde olmamalı hem personeller tarafından hem de birlikte entegreli olarak çalışmalar yürüttüğü tedarikçileri tarafından gösterilmelidir.

Yemek şirketi yemeklerin hazırlık ve sunum süreci dışında da belli başlı çalışmalar yürüterek hizmetin bütününde kaliteyi yakalamak için çalışmalarda bulunur. Bunlar: Kullanılacak ürünlerin doğal olması, mevsim şartlarına uygun olması, tedarikçi seçimi, servis hizmeti olarak sıralanır.

Yemek Şirketinin Uyması Gereken Hijyen Kuralları

Yemek şirketinin uyması gereken hijyen kuralları öncelikle personellerini eğitmesi ve bu konuda bilinçlendirme sağlamasıdır. Bu sayede personelin alacağı tüm önlemlerin maksadı özümsenmiş olunur ve ayrıca bir özen gösterilmiş olunur. Eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarının yanında düzenli olarak kontol ve denetim şarttır. Düzenli olarak yapılan kontrol ve denetimler sayesinde fark edilen noksanlıklara gereken aksiyonlar alınır.

Yemek şirketi personellerine hijyenin sağlanması için gerekli ekipmanları (eldiven, makse, bone vb.) temin etmesi gerekir.  Ekipmanların doğru bir şekilde kullanıldığından emin olmak için ise yemek firması hem eğitim vermeli hem de denetim sağlamalıdır. Ancak bu şekilde hijyen standartlarını temel düzeyde sağlamış olur.

Yemek firmaları personellerin kişisel hijyenin yanı sıra ortamında hijyen kurallarına uyması gerektiğinin bilincinde olması gerekir. Bunun için de gerekli önlemleri alması gerekir. Haşerenin olmasının engellenmesi, depo alanlarının yasalara uygun olması, kullanılan ekipmanların temizlenmesi, çalışma alanının düzeni ve tertipi vb. gibi hususları sağlamalı ve kontrolünü gerçekleştirmelidir.

Sonuç olarak yemek şirketleri insanlara çeşitli yemek hizmeti sunan, çağın gerekliliği ile yeniliklere ayak uyduran ve bu yönde çalışmalar yürüten, müşteri memnuniyeti için özverili çalışmalar yürüten, ilişkilerinde ve hizmetlerinde güvenilirliğe önem veren, personellerini ve tedarikçilerini ortak amacı edinen kişilerden seçen, kaliteli hizmet vermek için gereken hususlara azami olarak özen gösteren, kişisel ve ortam hijyeni için yasalar doğrultusunda gerekenleri fazlası ile yapan şirketlerdir.

YEMEK ŞİRKETİ

YEMEK ŞİRKETİ

YEMEK ŞİRKETİ

Yemek şirketi insanlar için yemek üretip servisini yapan bir başka deyişle toplu yemek hizmeti sunan şirket olarak tanımlanır. Yemek şirketleri hem firmalara günlük olarak toplu yemek hizmeti hem de kişilere düzenleyeceği organizasyonları için ikramlıklar hazırlar ve sunar. Bu hizmetleri ile yemek şirketi pek çok kişiye fayda sağlar.

Yemek Şirketlerinin Tercih Edilme Sebepler Nelerdir?

Çeşitli sebeplerden dolayı yemek hizmeti almak isteyen kişilerin tercihi yemek şirketleri yönünde olmaktadır. Bu tercihin temelinde ise ekonomik açıdan fayda sağlaması, firmaların deneyimli olması ve hizmetin kapsamı yer alır. Ayrıca gün içerisinde düzenli ve dengeli beslenmek isteyen kişiler sunulan yemeklerin ev yemeği lezzetinde olması ve belirli zaman aralığında teslim edilmesinden dolayı da tercihlerini yemek şirketlerinden yana yapar.

Günümüzde sıkça yaşanan iş yoğunluğu kişilerin yemek hazırlamalarına ve düzenli olarak beslenmelerine engel olmaktadır. Bu sebeple pek çok fiziksel ve ruhsal hastalıklar baş göstermektedir. Bu durumun yaşanmasını engelleyebilmek ve yemek hazırlık süreci ile zaman kaybetmemek için yemek şirketleri en doğru seçim olur.  Bu duruma ek olarak çalışma alanından ötürü yeterli alana sahip olmayan firmaların dışarıdan hazır paketli ürünler tüketmek yerine yemek firmaları ile anlaşarak yemek hizmet almasıdır.

Yemek Şirketlerinde Kaliteli Hizmet Anlayışı

Yemek şirketleri müşterilerine daha iyi bir hizmet sunabilmek ve her geçen gün müşteri memnuniyetini artırabilmek için hizmet süreci içerisinde kaliteye önem verir. Kaliteli hizmet sunabilmek için öncelikle şirket bünyesinde standartlar çerçevesinde kaliteli hizmetin sınırlarını belirler ve çalışanları ile birlikte entegreli çalışmak için gerekli tüm hazırlıkları yapar. Şirket bünyesindeki eksiklikler ve yapılması gereken yenilikler belirlenerek en kısa zaman içerisinde aksiyonlar alınır.

Yemek şirketlerinde kaliteli hizmet anlayışının hayata geçmesi için: müşterinin isteklerine tam anlamı ile cevap verebilmek, sektördeki yenlikler takip edilerek hayata geçirmek, eğitimler düzenlemek ve devamlılığını sağlamak, işindeki yenilikleri takip eden ve işinde nitelikli personeller çalıştırmak, catering sektörü ile ilgili yasaları takip etmek ve uymak, standartları sağlamak gerekir.

Yemek Şirketinde Çalışanların Hizmetteki Yeri Ve Önemi

Yemek firmalarında çalışan personeller toplu yemek hizmetinin tüm sürecinde etkin rol oynar. Ayrıca müşterinin hizmetten memnun kalmasını da doğrudan etkiler. Bu sebeple personelin sahip olduğu nitelikleri, iletişim gücü, işteki performansı, sağlığı oldukça önemlidir. Bu durumlardan herhangi birinin sağlanmaması hem bireysel olarak yaptığı işlerde hem de toplu çalışmalarda gerekli olan kalitenin sağlanmasını engeller. Bu da doğrudan müşterinin memnuniyetini olumsuz etkiler. Bu yüzden personel seçimi, müşterisinin memnun kalmasını isteyen ve kaliteli hizmet sunmak isteyen yemek firmaları için önemli bir husustur.

Sonuç olarak yemek firması insanlara toplu yemek hizmeti sunan, hizmetini kaliteli bir biçimde sunmak için belli başlı anlayışları benimseyen ve bu durumun sağlanabilmesi için de gerekli çalışmalar yürüten firmalardır.